johnkreuk.reismee.nl

Dag 29 Signy-l'Abbay - Wasigny 17 km Totaal 574,5 km

"Het is makkelijker om met de stroom mee te gaan dan er tegen in"

Vanmorgen gewoon om 6.15 opgestaan ondanks dat ik maar 17 km hoef te lopen. Waarom wist ik niet maar daar kwam ik in de loop van de dag wel achter. Om acht uur op pad richting Wasigny waar ik afgesproken had te bellen met mijn gastheer van vandaag. Al mijn spieren en pezen protesteerden hevig toen ik vanmorgen de rugzak omhing en meteen de eerste klimmetjes weer voor de kiezen kreeg. Ik heb bewust als een slak gelopen om alles te kunnen ontspannen. Onderweg langs een weg lopend waar ik eerst het beekje mee had, en na het dal het beekje tegen kreeg ik bovenstaande gedachte. "Go with the flow". Om 12 uur was ik al op de bestemming aangekomen en gebeld met Jos die me vanuit Wasigny ophaalde met de auto om naar zijn boerderij te rijden In Grandchamp. Jos is een Nederlander die al 20 jaar in Frankrijk woont, en hoewel ik me voorgenomen had vanmiddag bij te slapen zitten we nu al de hele middag te praten, eerst met koffie, nu met een biertje. we hebben heel veel gemeen over de visie op het leven, het leven in het NU, de boeken van Tolle, Mindfulness, en dat je "open" moet zijn zodat andere mensen "open" naar jou zijn. Het feit dat ik besloten heb niet later te vertrekken is dus voorbestemd geweest. Het is zoals het is, zegt Jos nu tegen mij :-). Morgen richting Bazancourt.

PS, het internet is hier wat traag, dus foto's uploaden doe ik wanneer ik sneller internet heb :-)

Reacties

Reacties

jet

Wauw!!! Wat een mooie ontmoeting weer! Enjoy xx

An&San

((-;

Peter&Truus

Hoi John, je laat je kennen als een echte doorzetter. Ja, in Belgie leert de mens wat heuvels en dalen zijn. Maar je bent er nog maar net mee begonnen. Je krijgt overal goede support dat valt op. En dan nog over de zin van het leven te praten, haha, dit kom je natuurlijk op deze route vaker tegen. Ik denk dat dat ook de bedoeling. Mensen staan open voor elkaar en respecteren elkaar meer dan je zo zou vermoeden. Maar er is meer... wellicht kom je onderweg nog verrassingen tegen. Veel succes. Deze keer maar een foto hebt, klopt dat? Tot de volgende keer.

Jos.

Hè john, ben je lekker naar Bazancourt gestiefeld?
Voor de laatste oorlog, En ik bedoel 40-45 was het daar een bos.
Tussen Bazancourt en hier ligt een dorpke La Forest geheten, alleen het forest is weg.
Agrarische industriezone is er voor in de plaats gekomen, dode velden, geen leven te zien.
Weet jij ook hoeveel soorten dieren er in een bos leven?
Maar daaro zie je nog geen kraai. En dat is pas echt slecht nieuws. Als zelfs opruimers als kraaien het af latn weten.
Ik vind het een erg triest gebied.
Loopt ook nog een Romeinse weg doorheen, rechtuit.
Ik vond het leuk met je gisteren aan tafel.
Ik had wel wat moeite met hetopstaan, tisn hier nog winter bollenboer, marmottenstijl.
Maar nee, Johnneman was al om 06:15 bij depimken, moest nog wat lopen die dag.
Dus heb ik hem maar op weggeholpen. In Benz style.
Gewoon doorlopen maatje, dan kom je er van zelf.
Of dat nou Santiago is of jouw hogere zelf maakt eigenlijk niet eens zoveel uit.
Take it as it comes.

Hartegroet,
Jos,
Ferme Quatre Mains,
Grandchamp.
Les Ardennes.

Gea

He John, gaat lekker joh!
Bent al lekker stuk op weg...
Leuk je trip zo te volgen en wat een leuk stuk heeft Jos je net geschreven, beetje geschiedenis van je route en een oppepper! Leuk, ga zo door!!

bill

na een rondje om de wereld weer terug in friesland

lekker lopen in het boerenland ga zo door

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!