johnkreuk.reismee.nl

Dag 27 Olloy-sur-Viroin - Rocroi 26 km Totaal 525,5 km

"It has been a rather jolly good day today my friend" zou een Engelsman gezegd kunnen hebben. Gisteravond om, na nog even gelezen te hebben, om 10 uur gaan slapen. Vanochtend om 7 uur Petit-dejeuner en na afscheid genomen te hebben van le Patron om 8 uur vertrokken. Er stond een boswandeling op het programma. Nou, dat heb ik geweten! Het is hier toch een andere boswandeling dan in de Donkere duinen of het Dijkgatbos. In het begin leek het nog, op het klimmen en dalen na, eenvoudig. De beekjes waren lieflijk, de omgeving prachtig en de blauw-gele stickers wezen mij de weg. Het pad was,zo noem ik het maar, halfsteens zodat je elke stap moest plannen,en liefst de drie daana ook, om niet uit te glijden of erger nog iets te verzwikken of te verdraaien. 26 km ploeteren,glijden, glibberen, klimmen, dalen, bukken etc etc. De beekjes waren na uren niet meer zo lieflijk en zeker niet als ze deel uit gingen maken van je pad, de geel-blauwe stickers ook, ondanks dat je niet zonder kon, niet meer zo leuk, vooral als ze weer eens ergens heen wezen waarvan je dacht: hè is dat een pad? Na 7 uur onafgebroken doormartelen toch aangekomen in Rocroi waar ik nu een overnachting heb bij Christiana en Mathieu, dezelfde Auberge waar pelgrim Theo voor mij is geweest. In het gastenboek staan trouwens dezelfde verhalen als die ik nu vertel. Iedereen is bekaf als ze hier arriveren. Zojuist heerlijk gedineerd met oesters (for the first time) en nu gauw gaan slapen. Morgen weer een lange dag.

Reacties

Reacties

an&san

Welterusten !!((-;

an&san

Welterusten !! ((-;

Elly

OMG... dit is meer survivallen! (Dit woord moet je echt geen 10 keer opschrijven, dan raak je geheid de kluts kwijt!) En je weet wat ze zeggen over oesters hè? Maar ja, daar heb je nu niks aan! Succes morgen (je zal toch eens weer een normale weg tegen komen!?!)
Groetjes uit v. Ewijcksluis!

Richard

Ja ja wie zij dat het makkelijk zou worden .ben blij dat het goed gaat op naar de zon. Veel wandel plezier
.

Coby Venema

Als ik weer even op het kaartje kijk waar je inmiddels beland ben...denk ik...man waar ben je aan begonnen?! Wat is het toch een laaaaange wandeling. Heb een enorm respect voor je! Het zal een onuitwisbare ervaring zijn voor de rest van je leven...

Theo en Gery den Otter

Ik herinner mij het glibberen en glijden.
Houd moed en een hartelijke groet van Pelgrim Theo

Marjo

Ennn hoe vond je ze??

John

Met een paar druppels citroen was t best lekker :-)

Marjo

Ben trots op je ????

opa dirk

leuke verhalen john,het word even zwaarder begrijp ik,maar ik weet dat je dat aankan.
Hou je taai ik ben trots op je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!