johnkreuk.reismee.nl

Dag 26 Givet-Olloy-sur-Viroin 28,6 km Totaal 499,5 km

Vanmorgen na een overheerlijk ontbijt, dit in tegenstelling tot een glas rode wijn van gisteravond want die was echt niet te drinken, vertrokken richting Olloy. Na een aantal km de Maasvallei verlaten en vanwege het feit dat ik nu in de Ardennen zit werd mijn angst bewaarheid. De hele dag klimmen en dalen. Ik kwam er ook achter dat je net zoals op de fiets omhoog een stuk langzamer gaat maar in tegenstelling tot het fietsen omlaag niet sneller gaat, ik denk zelfs nog langzamer :-( . Bij het binnenlopen van het mooie dorp Hierges stond er een man aan zijn auto te rommelen." Compostela?, une petite café?" Dat betekende dus 2 mokken vol met de daarbij behorende koekjes, en zelfs nog koek voor onderweg. Tof! Niet veel later liep ik flink verkeerd omdat ik ergens een pad had gemist, maar ik zou nu nog niet weten waar. Enfin na verloop van tijd de weg toch weer gevonden. Het was weer een zware dag met veel klimpartijen en slechte paden. Met andere woorden: ik ben redelijk kapot. Heb er zelfs een blaar bij gekregen. In Olloy aangekomen heb ik mij gemeld bij het Centre Europeen, waar ik nu in m'n uppie verblijf in een accomodatie voor 35 man. Ruimte genoeg zeg maar. Eten moest ik in het dorp maar er was alleen een ommelet te krijgen, met een biertje. Dat is niet echt veel zeg maar. Morgen weer een lange etappe richting opnieuw Frankrijk: Rocroi

Reacties

Reacties

Monique

wow John, wat een tocht. Toch wel behoorlijk zwaar. Maar naast het lopen ook geestelijk zwaar. Of kun je de stilte nog een beetje handelen. Nog een klein stukje en je bent in Frankrijk of lijkt dat maar zo op de kaart. Zet hem op en we volgend trouw elke dag je reisverslag. Zeer indrukwekkend.
groetjes van ons allemaal.

Peter Apeldoorn

John ik volg je nu al een tijdje op je reis naar Santiago de Compostella, het lijkt me een schitterende ervaring om dit een keer te doen (het staat op mijn verlanglijstje)Ik zag dat mijn broer Jan ook reageerde op je reis weblog hij gaat in het voorjaar de tocht lopen. John ik wens je veel plezier en uithoudingsvermogen toe op deze mooie maar zware reis en ik kom nog wel eens een keer in de lucht succes. groeten Peter Apeldoorn

Marja uit Haarlem

Ik lees je verslagen en net heb ik mijn man Max voorgelezen over de abdij van Leffe. Even veerde hij op, altijd belangstelling voor lekkere biertjes. Hij weet nu dat ie niet bij Leffe hoeft aan te kloppen. Mooie verhalen John, ik blijf je volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!