johnkreuk.reismee.nl

Dag 25 Dinant-Givet 25,2 km Totaal 470,9 km

Gisteren bij de aankomst in de Abdij van Leffe kwam er net een groep Nederlandse jongens voor een rondleiding in de abdij. Dat viel ze wel even tegen denk, er wordt al jaren geen bier meer gebrouwen in de abdij en binnen 5 minuten was de de groep de abdij al weer uitgebonjourd. Na een bakkie koffie werd ik naar mijn kamer gebracht: een oud klaslokaal met 7 bedden en beneden een wc en een wastafel. Back To basic dus. Om zeven uur gedineerd met Charlotte uit Charlois die hier iedere maand een paar dagen in retraite komt. Na het eten nog even lezen en op tijd gaan slapen. Vanmorgen de wekker vroeg gezet want ik wilde om half acht naar de Lauden. Niet dat het verplicht was, maar meer uit nieuwsgierigheid. De nog 13 aanwezige Norbertijnen konden in ieder geval prachtig zingen alhoewel ik er natuurlijk geen woord van verstond. Na het ontbijt met Charlotte afscheid genomen en mijn weg stroomopwaarts door de Maas-vallei vervolgd. De eerste 16 kilometer waren onverhard, en dan bedoel ik onverhard: klimpartijen over rotsen, boomwortels en omgevallen bomen, drassige paden en moeras-achtige weilanden. Best leuk om te doen maar flink vertragend en flink vermoeiend bovendien. De laatste 10 kilometer moest ik dan ook vaker rusten. Redelijk versleten kwam ik in Givet aan waar ik mijn intrek heb genomen in een hotelletje. Lekker ff douchen. Maar kijk: Je suis en France! Morgen weer een lange etappe naar Olloy-sur-Viroin, dus op tijd naar bed :-)

Reacties

Reacties

evelien

viva la france!
het schiet al op zo!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!