johnkreuk.reismee.nl

Dag 24 Namen-Dinant 28 km Totaal 445,7 km

Vanmorgen even voor achten vertrokken richting Dinant, Leffe. De route was makkelijk: gewoon de Maas stroomopwaarts volgen. Mijn slaaplaats voor vanavond (de abdij van Leffe) was ook al geregeld dus over die dingen hoefde ik mij geen zorgen te maken. Het weer was prachtig vandaag. Koud maar de hele dag een stralende zon. En terwijl ik daar de hele dag langs het stromende water van de rivier liep, kwamen de volgende gedachten: (als ik boos of belerend overkom bied ik bijvoorbaat mijn excuus hiervoor aan)

Het water van de Maas stroomt hier al eeuwen, soms veel water, soms weinig. Soms stroomt het met 3 km/u, soms wel met 6. We kunnen er als mensen dammen inleggen, rotsen en stuwen maar het water gaat altijd zijn eigen weg. En zo is de Camino volgens mij ook. Het is eigenlijk niet "de" Camino maar "jouw" of "jullie" Camino. Het maakt niet uit of je nu 5 kilometer per dag loopt of 50, of je nu met de fiets gaat, of je een karretje gebruikt of een ezeltje je bagage laat dragen. Als het een wedstrijd was geweest met officiële spelregels hadden ze mij in Utrecht wel een rugnummer gegeven in plaats van een schelp. Dus vertel me a.u.b. niet dat ik pas na 21 dagen in Namen ben aangekomen, dat Marietje en Pietje wel 50 kilometer per dag liepen en in 2,5 maanden in SdC aankwamen. Ik wil eigenlijk alleen maar weten of ze een mooie tocht hebben gehad. Waarom trek ik me dit zo aan? Is het leven ook niet een beetje zo? Moeten we niet maar rugnummers uit blijven delen waarbij er iedere keer meer verliezers zijn dan winnaars?Kunnen we niet beter een "schelp" uitdelen zodat een ieder zijn eigen tocht kan lopen en zijn "mooiste leven" kan leven (Johan Noorloos).

Ik heb getwijfeld of ik dit op moest schrijven maar vond dat ik het toch moest doen. Morgen richting Givet.

Reacties

Reacties

Tante Tineke

Kijk John daarom maak je deze reis je bent goed aan het nadenken en komt tot een conclusie. Natuurlijk mag je dit schrijven.Niet alleen jij leert hiervan maar heel veel mensen.Neem je tijd en geniet er van.

Evelien

Iedereen vecht zijn of haar eigen gevecht.
Iedereen leeft zijn of haar eigen leven.
ongeacht rugnummer.
de een leert sneller dan een ander.
en sommige leren niet.

ik zeg: keep up the good work :)

Ard

John

Als iedereen hier in het westen zo zou denken zou het er hier heel wat ontspannender en relaxter aan toe gaan!!

Goede woorden/gedachtes John. Geniet van je tocht en sla dit soort gedachten op om ze straks weer eens tevoorschijn te halen als je weer terug bent in de dagelijkse hectiek.

Groeten, Ard

Wouter uit leiden

Wat ben ik blij dat zo'n bijzondere man mijn pad heeft gekruist! En was je niet vandaag jarig? Kusje!

jet

En zo is dat. Geniet van jouw Camino, en maak het de mooiste ooit...xx

Susan van der pol

Lieve John maak deze reis zoals jij hem wild maken ,en maak je niet druk wat een ander vind of denkt.ik heb alleen maar respect voor wat je doet xxxxx

Marjo

Laat ze... Jouw tocht, jouw doel. Doe voorzichtig en geniet! Dikke kus

Petra

Wat een wijze woorden buurman. Daar kunnen veel mensen iets van leren. En je hebt mij er zomaar mee geholpen. Geniet van jouw tocht!

sandra

Wat een mooie woorden John! leuk/goed om te lezen.
Ook wij genieten iedere dag van je verhalen en je foto's.
Petje af hoor voor de vele kilometers die je al gemaakt hebt.

groeten uit Breezand.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!