johnkreuk.reismee.nl

Dag 19 Leuven-Jodoigne 22,4 km Totaal 386,2 km

Het hostel in Leuven waar ik gisteren verbleef was niet van die kwaliteit die ik in Nederland gewend was. Om 20.00 uur ging alles dicht en het enige dat er nog te krijgen was was een kopje Senseo. Op tijd naar bed dus. Ik sliep met drie jongens op de kamer die pas om een uur of vier thuis kwamen. Verder lekker geslapen. Het ontbijt was bijna nog erger: wat brood in een kast en wat chocoladepasta in de koelkast. Met een bakkie Senseo, dat kon nog net. Toen ik vanmorgen uit het raam keek sneeuwde het flink maar dat werd om een uur of negen minder en de rest van de dag mooi droog weer, Om acht uur vertrokken richting Jodoigne. Vond ik het gisteren nog niet zo erg dat ik mijn gids kwijt was, vandaag kwam ik daar dus wel achter. Het ANWB-printje wat ik had leidde me eerst nog over asfalt, daarna over kasseien en daana door de velden over prutpaden waar nauwelijks doorheen te komen was. Stond er in het begin nog keurig een straatnaambordje bij, op een gegeven moment hield dat op. Ik had toen gelijk mijn GPS erbij moeten pakken maar wilde de batterij sparen. Fout! Om half twee was ik ergens in de buurt van de straat waar ik eigenlijk om elf uur had moeten zijn. Ploeteren door de prut, zeg maar. Op een weg zag ik een bushalte met inderdaad de bus naar Jodoigne. Deze om rwee uur maar genomen want anders zou ik voor het donker (en het eten) niet binnen zijn. Van Jodoigne was het nog vier kilometer naar mijn kamer in Pietrain dus dat maar weer gelopen. Om half vier was ik dan toch daar, onder de bagger. Lekker douchen en zojuist heerlijk gegeten. Verder is hier niks te beleven dus maar op tijd te bed. Morgen richting Eghezee.

Reacties

Reacties

Elisabeth

Hi John,
Je pad gaat niet over rozen maar wat doe je het goed!
Over 6 weken heb ik mijn eerste dag erop zitten!
Ultreia et suseia!
Hartelijke groet,
Elisabeth

Kees

Je gaat als de brandweer John.
Ik betrap me er al op dat af en toe denk ff kijken of ie al heeft gepost.
Je tekent je ervaringen mooi op.

Gery den Otter

Ja, het pad naar Santiago gaat niet over rozen, maar tot nu toe door sneeuw en prut. Maar.......elke stap brengt je dichter naar het doel, ook al is het een prutstap.
Houd moed, op een dag krijg je zon op je pad!

Wouter

Joh, je hebt mazzel: bij st. Pied de la port, je weet wel, dat stuk bij de Pyreneeën waar je overheen moet, daalt ruim 1 meter sneeuw. Dus: niet zeuren, maar beuken. Als zo'n ouwe pelgrim het door de sneeuw kon, kan zo'n jonge kerel het zeker. Groet!

Nic en Ineke Laan

Hallo John, ook wij volgen je wandelavontuur naar SdC, heel knap wat je doet. Geniet van alles wat je onderweg ziet en meemaakt en laat ons lekker mee genieten. Heel veel succes. Groeten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!