johnkreuk.reismee.nl

Dag 12 Dordrecht-Zevenbergen 28,3 Totaal 226,6 km

Over de 200 km! Wie had dat gedacht? (En niet in de laatste plaats ikzelf)

Gisteravond rustig in het ziekenhuis doorgebracht en op tijd naar bed. Vanmorgen om zes uur ging de wekker en ik stond voor zevenen klaar voor mijn taxi, maar die kwam niet op tijd, dus maar op de bus gestapt richting Dordwijk, het Dordtse deel van het ziekenhuis. Daar heb ik Voltaren gekocht in de apotheek en even ontbeten in het restaurant. Om kwart voor negen aan de wandel. Het was de hele dag miezerig weer, af en toe droog (bijna nooit) en af en toe stevige regen (bijna aldoor) De weg was nogal, om niet te zeggen vreselijk, saai. Lange polderwegen en dan ook nog over de Moerdijkbrug waar het heel hard begon te regenen en waaien. Of het nu door de rustdag, de zegen van de dominee, de Voltaren of de 2 paracetamols kwam, ik heb de hele dag pijnvrij gelopen. (Ik hou t maar op een combi van de vier) . Net na de Moerdijk-brug ligt, hoe kan het anders, Moerdijk. Ik was wel toe aan koffie en iets eten, maar wat een dorp zeg: 2 kerken, 2 kappers en een bloemenzaak maar koffie, ho maar. Net voorbij het dorp mijn laatste reepjes opgegeten en dan maar verder richting Zevenbergen. Ik was toch benieuwd naar de Brabantse gastvrijheid :-). Zou hier mijn "Pelgrims-geluk" ophouden? Ik zag het, mede omdat ik nat en koud werd, even niet voor me. Maar toen ik Zevenbergen binnenliep veranderde alles weer ten goede. Ik kwam terecht bij Café " Proost" . Hier een klein broodje gegeten en een glaasje rode wijn. Toen ik vertelde dat ik op zoek was naar een B&B begonnen de café-gasten er zich mee te bemoeien: dat is niks, daar zitten alleen maar Polen, weet je wat jij moet doen. Naar hotel Borgh. Ik vertelde dat ik maar een eenvoudige pelgrim was en laat nu de eigenaresse van het café ook mede eigenaar zijn van het hotel. Zij belde naar het hotel en nu zit ik hier in het hotel tegen Pelgrimstarief, toch die Brabantse gastvrijheid. Net heerlijk andijvie-stamppot zitten eten. Vanavond nog op zoek voor een adres voor morgen, maar het ziet ernaar uit dat ik meer dan 30 kilometer moet lopen.

PS foto's maken lukte vandaag bijna niet ivm het weer en de saaie etappe. Morgen beter

Reacties

Reacties

opa dirk

Dat was weer een beste tippel vandaag John,fijn dat je been weer goed gaat,nou veel plezier morgen.

Peter&Truus

Nou John je wordt wis en waarachtig gezegend. De mensen willen je gewoon helpen, als je maar zegt wat je wenst. Ook dat het lijkt dat je ook veel km loopt, meer dan ik had gedacht. Nederland krijgr wat minder mooi weer. We hopen dat in België het weer beter wordt. Sterkte met je been, een rood wijntje houdt je ook wel op de been. Doei.

Stendert

Hoi John, net zoals velen volg ik met veel plezier je bijzondere tocht. Naast je specialiteit met cijfers gaat het je met de letters ook goed af. Veel succes en hou vol!

kosters echtpaar van de jacobus kapel zwijndrecht

Nou John je heb inderdaad een saai stuk afgelegd vooral die lange rechte weg naar de moerdijk.Ons heel bekend.
alle vrijwilligers van Zondag hadden respect voor je.
Hopen dat je toch van de brabantse gastvrijheid kan genieten. Fam;Cok

peter

Hoi John in zevenbergen runnen twee neven van ons een ????.leuk dat daar je stop is. Gr peter

peter

Hotel

John

Hoi Peter, daar ben ik dus ook beland :-)

kees en anita quispel

John namens café Proost en hotel de Borgh uit Zevenbergen veel succes met je verdere tocht. En als je op de weg terug nog wil overnachten, weet je ons te vinden
Groeten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!