johnkreuk.reismee.nl

Dag 8 Den Haag-Schipluiden 16,1 km Totaal 150,7 km

Gisteravond in het Stay Okay een rustig avondje gehad. Een paar wijntjes en om 9 uur al naar bed. Vanmorgen om half acht al aan het ontbijt en om 8.15 uur al aan de wandel. Ik hoefde vandaag maar 16 kilometer maar wilde wat langer verblijven in Delft, even de toerist uithangen. Om even over tienen in Delft aangekomen en rustig de tijd genomen om de oude- en nieuwe kerk te bezoeken. Van het graf van Tromp en Hein in de Oude kerk naar de Oranjes in de Nieuwe kerk. Deze Nieuwe kerk wordt momenteel gerenoveerd en ik sprak daar een paar bouwvakkers over deze renovatie. Een van deze bouwvakkers zag in de grafsteen van Hugo de Groot een gat zitten waarmee de grafsteen gelicht kon worden. Hij zijn mobieltje op filmen gezet en daarna aan het hoesje door dat gat laten zakken, maar daar stond alleen de onderkant van de steen op, wel lachen met die gasten. Hierna toch maar even naar de apotheek want ik heb me daar toch last van m'n achillespees. Helaas kwamen we niet verder dan paracetamol, maar ja t is niet anders. Om half drie gearriveerd in Schipluiden bij de Jacobskerk. De telefoon gepakt en een B&B hier gebeld en daar kon ik meteen terecht. Mijn gastvrouw Corry belde meteen naar iemand van de kerk voor een stempel. Na een overheerlijke maaltijd met sliptongetjes opgehaald door de man van de kerk, waarbij ik een stempel kreeg en een privé-rondleiding in de kerk. Nu aan het bier met Corry en twee Brabantse bouwvakkers. Gezellig. Morgen richting Rotterdam.

Reacties

Reacties

An & San

Mjammie...slibtongetjes...lekker! Je zorgt goed voor jezelf lezen we! (-; Ayo!!

H.H.

Kerkenpad ?zo komen we nog eens wat aan de weet, Je kan gezellig schrijven Johnnie, ik kijk er alle avonden naar uit, Je gaat goed hè !!gezellige avond,voor straks een goede nachtrust en voor morgen loopse lekker !!

janny van wijngaarden

Mooie verhalen,John!!! Succes verder. Groetjes van ons

Marjo

Zwagertje! Je gaat lekker hoor! Leuk je belevenissen te lezen. Ik hoop dat je Achilles snel beter aanvoelt. Dikke kus en zet m op.

Kees

John ik weet niet of je via het Eiland Tholen (st annaland) gaat lopen, want daar is dan wel een slaapplaats te regelen bij mijn ouders.
En ze hebben ook vast wel een stempel in de kerk :-)
Voorzichtig met de achillespees. Misschien een verhoogde inlegzool voor je hiel.

Coby Venema

Goedemorgen John,

Ik woon inmiddels langer in de Haarlemmermeer dan in mijn geboorteplaats Rotterdam. Voor mij de mooiste stad van Nederland waar jij vandaag naar toe loopt. Mocht je over de Erasmusbrug wandelen (in de volksmond de Zwaan genoemd) dan is het leuk om aan iemand te vragen om een foto te maken van jouw op de brug. De Erasmusbrug is vernoemd naar de Nederlandse priester en humanist Erasmus.

Zaterdag is er kans op sneeuw en ijzel dat is dus opletten.

Groetjes en een goede reis verder.

Wouter Westerkamp

Hoi John,
Je weet het: de archillespees is de archilleshiel van de pelgrim. Probeer anders een ontstekingsremmer. Maar de eigenlijke oorzaak is de hoge achterkant van je schoen. Ik zou als ik jou was die Meindels aanschaffen die ik je liet zien met die zachte achterkant. Veel succes!

Hans Elling

Hallo John,

Ik hoop dat het je goed gaat en volg je ervaringen met grote belangstelling. Mijn vrouw en ik vertrekken op 14 mei a.s. ook te voet vanuit Breezand met hetzelfde reisdoel. Wij twijfelen nog over de te volgen route door Noord-Frankrijk. Dus we zijn erg benieuw naar je ervaringen
Ik wens je veel succes, goed weer en weinig blaren!
Tot ziens!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!