johnkreuk.reismee.nl

Dag 5 Haarlem-Lisse 16 km Totaal 93,5 km

Gisteravond na het maken van mijn verslagen even Haarlem-noord ingelopen voor wat eten, bij het hostel werd geen diner geserveerd in verband met te weinig gasten. Bij de Dominos een pizza gekocht en terwijl ik die lopend op de terugweg begon op te eten zag ik een bordje met Chinese massage Open. Ik dacht waarom niet en ben weer een uurtje flink onder handen genomen. Daarna nog een wijntje in het hostel en hup naar bed. Vanmorgen ontbeten en met de bus naar Haarlem-centrum, de Bavo-kerk, waar de etappe van vandaag begon en waar ik een stempel voor m'n paspoort wilde halen. Volgens internet was de deur om tien uur open. Echter hing er op deze deur een briefje: maandag geopend vanaf 13.00 uur. Een beetje teleurgesteld liep ik wat te dralen en bedacht me opeens om ze toch maar even te bellen. Een vriendelijke mevrouw antwoorde dat ik voor een stempel gerust even binnen mocht komen en en-passant kreeg ik een privé rondleiding en of course m'n stempel. Hierna tegen elven op pad richting Lisse. Ik ben na 4 dagen ANWB printjes overgegaan op de routes uit "Jacobswegen in Nederland". Dat was goed te merken want het was een prachtige tocht vandaag. Langs de spaarne en daarna Bennebroek en Hillegom. Het weer was prachtig maar de vermoeidheid en pijn sloegen toch weer toe. Alhoewel het een relatief korte etappe was denk ik dat ik toch bijna 20 km heb gelopen. Zo rond vier uur, redelijk kapot, aangekomen bij mijn slaapplaats voor vanavond bij de B&B van Peter en Truus, waar ik net heerlijk aan de Boerenkool met worst heb gezeten. Vanavond echt vroeg naar bed en morgen richting Leiden.

Reacties

Reacties

Elly

Hey John! Je eerste dagen zijn in ieder geval goed verlopen (of moet ik zeggen ge-lopen?!). Marcel stond nog bij Lands End vorige week, samen met Paul Thomas om je uit te zwaaien, maar ze hebben je niet gezien, denk dat je op het gemeentehuis was. Nou ja, dan maar een virtuele zwaai vanuit Ewijcksluis! Kijk uit voor gladheid en succes morgen met het vervolgen van je tocht! Truste!

coby.venema@bkd.eu

Goedemorgen John,

Als ik had geweten dat je zo dicht bij Lisserbroek was (mijn woonplaats) dan had je ook bij ons kunnen eten en slapen. Vandaag blijft het in ieder geval droog en temperatuur iets boven nul, dus goed wandelweer. Een goede reis verder John.

Groetjes,

Coby Venema

Bas scholten

He John. Succes man! Alle dagen een Chinese massage en je komt vanzelf aan een happy end in santiago.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!