johnkreuk.reismee.nl

Wandelweekend "Drenthepad" dag 2

Om 7.30 gaat de wekker voor dag 2. Ontbijten en daarna de wandelschoenen aan en weer de regenjas en rugzakhoes. T giet van de regen maar ons doel van vandaag staat toch vast: Roden.Ook vandaag weer bijzondere opdrachten: Op een deel van de route werden nieuwe waterlopen en bruggen aangelegd, alleen de bruggen waren nog lang niet klaar en de waterlopen wel! Op het moment dat we niet meer verder kunnen blijkt er een bruggetje in aanleg te zijn waar alleen de onderliggers (2) lagen en 1 losse plank! We gaan er toch over zeiden we tegen elkaar, en Rik lopend en ik op handen en voeten zijn we toch droog aan de overkant gekomen. Na 11 kilometer door regen en bagger zijn we gaan lunchen in de Herberg van Es. We zijn maar op het terras gaan zitten want zulke viezerikken wil je natuurlijk niet in je etablisement :-)

Hierna was het nog 9 kilometer naar Roden die we goed doorkwamen, alleen ging het van hard regenen heel hard regenen. Weer verzopen kwamen we in Roden aan. In een snackbar gauw onze wandelkleren en schoenen uit en droge kleren aan.

Hiervandaan een taxi naar onze auto die in Appelscha stond. Al met al een heerlijk weekend.