johnkreuk.reismee.nl

Wandelweekend "Drenthepad" 2014

Samen met mijn zwager Rik lopen we,nu voor de derde keer inmiddels, jaarlijks enkele etappes van het Drenthepad. Na een goed verblijf in Assen vanmorgen om half negen richting Appelscha gereden, de plaats waar we de vorige keer waren geëindigd. De route bracht ons door bos en hei richting Veenhuizen. Daar in het restaurant van het gevangenis-museum heerlijk geluncht en even de voeten ontspannen. Na de break stopte het met zachtjes regenen en ging de regenjas aan en de hoes over de rugzak. Vlak na Veenhuizen een misser gemaakt in de route waardoor we zo'n drie kilometer hebben omgelopen. Het omlopen ging over stuwen, door bos zonder paden en bijzonder pruttige akkers/weiden. Maar goed, op een gegeven moment bereikten we toch een verharde weg, waar gelukkig de afstand naar ons einddoel Norg 3 km aangaf. Om 15,30 als 2 verzopen katers ingecheckt in Hotel Norg. De kilometerteller gaf 27 km aan, dus een goede dag, zeker met al dat geploeter in de middag Lekker een warme douche genomen en nu aan een heerlijk rood wijntje. Morgen richting Roden.