johnkreuk.reismee.nl

Dag 97

Mooi gedicht, maar wat staat er?

Reacties

Reacties

jet

Stof, modder, zon en regen
is Camino de Santiago.
Duizenden pelgrims
en meer dan duizend jaar.

Pelgrim, wie roept je?
Welke stille kracht trekt je?
Noch het Gebied van Estrelas
noch de grote kathedralen
Niet Navarre bravoure
of Rioja-wijn
of Galicische zeevruchten
noch de Castiliaanse velden.

Pelgrim, die je geroepen heeft?
Welke stille kracht trekt je?
Noch de mensen van het pad
en boerengebruiken.
Niet de geschiedenis en cultuur
Cock en La Calzada
of Gaudi Palace
noch Castillo Ponferrada.

Alles wat ik zie in het voorbijgaan
is een genot om alles te zien
maar de stem die me vraagt ??wat mij drijft?
Ik voel het veel dieper.
De kracht die me duwt
een kracht die mij aantrekt
verklaren niets.
Alleen hierboven weten zij het!

John

Wat een prachtig gedicht, dank je Jet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!